Критерії оцінювання 5-7 класи НУШ
Комунальний заклад «Вінницький ліцей №36»
Критерії,правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з предмета
«Фізична культура»
(5-7 класи НУШ)
                                                                                                              
ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ
·         Розвиває особистісні якості в процесі фізичного виховання
·         Володіє технікою фізичних вправ
·         Здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність
Група результатів 1. Формування психічної та соціально-психологічної сфер засобами фізичного виховання
·         Визначає мету систематичної рухової діяльності [ФІО 1.1];
·         Формує вольові якості у процесі виконання фізичних вправ [ФІО 1.2];
·         Розвиває свої когнітивні властивості у процесі фізичного виховання [ФІО 1.3];
·         Виконує різні соціальні ролі під час взаємодії у процесі рухової (спортивно-ігрової) діяльності [ФІО 1.4];
·         Дотримується етичних норм у руховій діяльності [ФІО 1.5]
Група результатів 2. Систематичні заняття фізичними вправами, володіння технікою фізичних вправ
·         Демонструє техніку фізичних вправ [ФІО 2.1];
·         Моделює рухову діяльність [ФІО 2.2];
·         Виконує фізичні вправи під час ігрової та змагальної діяльності [ФІО 2.3]
Група результатів 3. Усвідомлення значення фізичної/рухової активності для підтримування стану здоров’я та задоволення у процесі фізичного виховання
·         Пізнає факти, явища та закономірності фізичної культури і спорту [ФІО 3.1];
·         Контролює свій фізичний стан під час рухової діяльності [ФІО 3.2];
·         Дотримується здорового способу життя через фізкультурно-оздоровчу діяльність [ФІО 3.4];
·         Дотримується правил безпечної поведінки під час фізкультурно-оздоровчої діяльності [ФІО 3.5]
 Бал  | 
 ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ  | ГАЛУЗЕВІ КРИТЕРІЇ  | ||
Група 1. Формування психічної та соціально-психологічної сфер засобами фізичного виховання  | Група 2. Систематичні заняття фізичними вправами, володіння технікою фізичних вправ  | Група 3. Усвідомлення значення фізичної/рухової активності для підтримування стану здоров’я та задоволення у процесі фізичного виховання  | ||
1  | Учень / учениця не бере практичної участі у фізичних заняттях та під час оздоровчих вправ, не проявляє інтересу до власного фізичного розвитку  | демонструє мінімальний інтерес до фізичної активності, не виявляє бажання співпрацювати з іншими та уникає участі в будь-яких групових діях під час уроку  | учень не дотримується правильної техніки виконання вправ, часто допускає помилки, не враховує основні правила та рекомендації вчителя  | не бере участі у процесі фізичної / рухової активності, демонструє мінімальний інтерес до здорового способу життя та активних видів відпочинку  | 
2  | Учень / учениця                                  демонструє                                 мінімальний активний рівень зацікавленості у фізичних  | відтворює незначну частину вправ, не може ефективно співпрацювати  | демонструє                           мінімальне розуміння     техніки                        виконання  | демонструє     мінімальну      участь     під час фізичної / рухової                              активності,                                           що є  | 
  | активностях, не виконує фізичні вправи чи фізкультурно-оздоровчі завдання  | з іншими учнями, не зацікавлений у власному розвитку  | вправ,           вправи виконує недостатньо точно  | недостатньою для підтримки здоров'я  | 
3  | Учень / учениця демонструє обмежений рівень інтересу до фізичних / рухових активностей, іноді демонструє елементи правильної техніки виконання вправ, але це відбувається лише з допомогою вчителя  | демонструє часткову участь у відпрацюванні                  різноманітних завдань; під час уроку не проявляє ініціативу у власному розвитку та вміння співпрацювати  | частково демонструє елементи правильної техніки виконання вправ, однак допускає помилки, що впливають на результат  | демонструє  мінімальну  участь  у фізичній / руховій активності, проте це відбувається лише з настанови вчителя  | 
4  | Учень / учениця демонструє незначний інтерес до фізичних вправ, проте інколи бере участь в іграх та оздоровчих вправах  | іноді бере участь у відпрацюванні різноманітних завдань, демонструє мінімальну                         взаємодію                                  з однолітками  | демонструє часткове розуміння техніки вправ, виконує їх правильно, але з неточностями  | іноді бере участь у фізичній / руховій активності, однак не демонструє її на постійній основі  | 
5  | Учень / учениця демонструє середній рівень зацікавленості, регулярно бере участь у загальнорозвивальних вправах та оздоровчих вправах, однак не виявляє значного ентузіазму  | епізодично демонструє окремі вольові якості під час виконання фізичних вправ, деякі ознаки співпраці та активності у власному розвитку  | демонструє середній рівень техніки виконання вправ, допускає мінімальну кількість помилок,  однак  не  завжди виявляє стабільність у виконанні  | демонструє середній рівень участі у фізичній / руховій активності, але не завжди зі значним ентузіазмом  | 
6  | Учень / учениця демонструє інтерес до фізичних занять та здорового способу життя, регулярно бере участь у загальнорозвивальних вправах та завданнях, звертаючись за допомогою до вчителя  | демонструє середній рівень участі та співпраці з іншими учнями, епізодично виявляє вольові якості під час виконання фізичних вправ  | демонструє добре засвоєну техніку вправ, але допускає неточності в рухах чи певних вправах, що потребують покращення після демонстрації вчителем  | учень демонструє обмежений рівень участі у фізичній / руховій активності, однак йому не вистачає систематичності та постійності у ході виконання вправ  | 
7  | Учень / учениця демонструє достатній рівень зацікавленості й активності; регулярно бере участь у фізичних та оздоровчих вправах, виявляючи до них певний інтерес  | активно бере участь у групових завданнях, активно взаємодіє з однолітками та проявляє елементи лідерства  | добре володіє технікою виконання вправ, демонструючи неабияку                         точність                              та стабільність, допускає незначну кількість помилок  | демонструє достатній рівень участі у фізичній активності, займається фізкультурно- оздоровчою діяльністю, виявляючи до неї певний інтерес  | 
8  | Учень / учениця демонструє високий рівень зацікавленості фізичною активністю, бере активну участь в оздоровчих заходах  | демонструє співпрацю та взаємодію з однолітками в командних іграх, бере активну участь у групових завданнях, виявляє             високий рівень самостійності  | демонструє вправність у ході виконання завдань, проте виявляє недосконалість у техніці їхнього виконання  | учень виявляє достатній рівень участі та активності у фізичній / руховій активності, дотримується здорового способу життя  | 
9  | Учень / учениця демонструє високий рівень фізичної активності,  регулярно займається фізичними        та                           оздоровчими вправами,  | демонструє                        неабиякий                             рівень співпраці та лідерських якостей; бере активну участь у досягненні  | виявляє майстерність у техніці виконання        вправ; виконує вправи     майже                  ідеально, без  | демонструє високий рівень участі у фізичній активності,     виявляє                          значний                          інтерес      до здорового способу життя  | 
  | виявляючи інтерес до здорового способу життя, однак у процесі відтворення вправ після демонстрації вчителя допускає незначні помилки  | спільних цілей в командних іграх  | помилок        та        з                         високою ефективністю  | 
  | 
10  | Учень / учениця демонструє високий рівень зацікавленості та систематичності під час виконання різних вправ, надає перевагу фізичній активності як важливому складнику свого життя  | демонструє високий рівень співпраці в командних іграх, ефективно взаємодіє з однолітками та постійно сприяє їхньому розвитку  | демонструє високу техніку виконання фізичних вправ у ході ігрової та змагальної діяльності, самостійно                 обирає найефективніший                                        спосіб виконання фізичних вправ  | виявляє високий рівень фізичної активності, регулярно та якісно виконує фізичні вправи  | 
11  | Учень / учениця демонструє винятковий рівень зацікавленості та дедукації, виявляє особливий інтерес до фізичної активності й власного розвитку  | демонструє вольові якості у процесі рухової активності, розуміє власну роль у ході командної гри, на високому рівні аналізує як власні сильні та слабкі якості, так і відповідні якості суперника  | систематично                           демонструє вольові якості у процесі рухової активності, визначає власну роль та завдання для підсилення командної взаємодії та основі аналізу сильних та слабких сторін, як свої, так і команди  | демонструє високий рівень участі у командній діяльності, виявляє неабияку фізичну активність та приділяє чимало часу фізкультурно-оздоровчим вправам, що відображається на його загальному стані здоров’я та фізичній формі, добирає фізичні вправи для регулювання власного емоційного стану  | 
12  | Учень / учениця демонструє виняткову зацікавленість у фізичній активності, демонструє винятковий інтерес до фізичних занять та оздоровчих вправ, що є ключовим складником його життя, аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший освітній поступ, ініціює, планує й організовує співпрацю в групах з метою досягнення навчальних цілей, виконання дослідницьких / творчих завдань  | демонструє та визначає власну роль у командній діяльності, стимулює                    однолітків                               до досягнення високих цілей, виявляючи їхню співпрацю та лідерство  | демонструє                            бездоганне виконання вправ, гармонію та точність рухів, пропонує одноліткам ефективний спосіб виконання фізичних вправ  | демонструє особливу фізичну активність, систематично та цілеспрямовано займається фізкультурно-оздоровчою діяльністю, вміє себе якісно оцінювати  |